Good life! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Caresse Claudia - WaarBenJij.nu Good life! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Caresse Claudia - WaarBenJij.nu

Good life!

Door: Caresse

Blijf op de hoogte en volg Caresse

21 Maart 2014 | Thailand, Phuket

Hoi allemaal! Na een flinke vlucht (2 zelfs, 1 van 11 uur en 1 van een uurtje) zijn we helemaal veilig EN gesloopt aangekomen in Phuket! Helaas wel een flinke ruzie gehad met Backie en Packie, ze werkte totaal niet mee! Hebben besloten dat ze maar op dieet moeten, want onze arme ruggetjes waren niet blij. Het wordt een pittig dieet, maar zolang wij erop letten dat we niet los gaan in alle winkeltjes hier, moet het redelijk in balans blijven. Op het vliegveld hebben we een busje gepakt naar ons Guesthouse, the Kangaroo. We zitten bij Karon Beach, een beetje onderin het puntje van Phuket. Wat een andere wereld hier! En rijden doen ze hier uit de losse pols, lekker bumperkleven en heel hard moeten remmen voor je voorganger ;) Eenmaal (gelukkig ook weer veilig) aangekomen bij the Kangaroo was er niemand te bekennen.. Uiteindelijk via de telefoon van een van de niet Engels sprekende werknemers, contact gekregen met de bazin en via die weg konden we onze kamer in. Een prima kamer, we hebben zelfs een televisie en een koelkast! We genieten nog maar even van deze luxe. Tegen iedereens advies in zijn we toch even een uurtje gaan slapen, in het vliegtuig hebben we amper geslapen. Daarna zijn we weer naar beneden gegaan om wat dingen voor de kamer te regelen, maar dit moest weer via de telefoon en weer geen bazin te bekennen.. gewoon omdat het kan. Daarna zijn we richting het strand gegaan en hebben we onze eerste duik in de zee genomen en gechilled met onze (voorlopig) beste vriend de zon. Even helemaal relax, opblaaskussentje mee en het nog even laten doordringen dat we hier nu echt zijn.. want doordringen doet het eigenlijk nog steeds niet helemaal. Na het strand hebben we nog wat aankoopjes gedaan en zijn we richting de kamer gegaan, maar onderweg kwamen we een karretje tegen met allemaal Thaise lekkernijen (lees: gedroogde kikkers, rare beestjes, wormen en larven) en een van onze uitdagingen was een vies beestje eten. Deze uitdaging maar gelijk aangegaan, yolo! De silk worm was ons slachtoffer en het was een prima eerste probeerseltje, het smaakt eigenlijk naar een soort nootje. De kikkers hebben we nog maar even gelaten.. Die bewaren we voor een latere proefsessie. Nu zijn we even lekker aan het relaxen op de kamer, gaan ons zo maar klaar maken voor een lekker Thaise maaltijd en wat rondstruinen door de straten. We genieten in ieder geval al volop!

xoxo Claudia en Caresse een hele dikke knuffel van Backie en Packie

• 21 Maart 2014 - 12:58

Kimberly:

Wauw meiden! Klinkt echt geweldig. Succes met het dieet van packie en backie. Het zal moeilijk worden om niet alle winkeltjes in te gaan. Veel plezier nog en we spreken elkaar snel!! Lekker gaan genieten en laat het maar tot jullie doordringen want voor je het weet is het voorbij!! Dikke kus

• 21 Maart 2014 - 13:13

Hanneke:

Halloa...klinkt allemaal erg goed en ach backie en packie daar moet je nog een beetje aan wennen, net als een hond die moet je ook africhten ;-)
    Winkeltjes moet je nu alleen ingaan om te kijken, en in de laatste week kopen ( handbagage mag toch altijd mee)
    Zoals Kimberly zegt, laat alles maar even bezinken en doordringen, jullie hebben er zo naartoe geleefd en dan is het nu eindelijk zover!
    Veel plezier meiden!
    Xx

• 21 Maart 2014 - 13:15

Lilian:

heerlijk zeg. maar wat stoer al iets "vies"gegeten. hahahaha
    groetjes en heel veel plezier

• 21 Maart 2014 - 13:16

Manon:

Backie en Packie op dieet, wat een stunt

• 21 Maart 2014 - 13:17

Paul Hauer:

Klinkt goed! Vooral dat stukje over kikkertjes... Ik kan er niets aan doen, maar ik ben toch heel benieuwd waar dat naar smaakt ;-) Have fun!!

• 21 Maart 2014 - 13:18

Manon:

Ho, de rest van mijn reactie is weg! Never mind, genietennnn meiden!

• 21 Maart 2014 - 13:27

Leida:

yyeaaahhhhhh gaaf lieverds lekker genieten enne succes met het dieet whahahahahahah xx

• 21 Maart 2014 - 13:32

Melissa:

Leuk om te lezen, have fun. Ben benieuwd naar de volgende post! :)

• 21 Maart 2014 - 22:35

Marjon & Henk:

Wat fijn dat jullie logeren in zo'n fijn guesthouse. Wormpje eten in Nederland hadden jullie nooit gedaan.
    Veel plezier! Ben trots op jullie. Kijk uit naar het volgende jullie volgende post. Begrijp dat het voelt dat je in een andere wereld bent. Liefs

• 22 Maart 2014 - 09:30

Harald:

Mooie eerste ervaringen! En deze pagina gaat onder de Favorieten want wil jullie belevenissen natuurlijk blijven volgen! :-)

Caresse

Wij zijn Caresse en Claudia! Van 20 maart tot en met 6 mei zullen wij gaan backpacken door Zuid-Oost Azië (Thailand, Cambodja, Maleisië en Indonesië zijn de gelukkige landen die een bezoekje van ons ontvangen). Voor ons allebei is het de eerste keer dat we zo'n reis gaan maken. Dus super spannend:)! Maar we hebben er heel erg veel zin in! Via waarbenjij.nu willen we onze familie, vrienden en andere nieuwsgierige mensen mee laten kijken met waar we zijn, wat we doen en hoe het met ons gaat... Veel plezier met het lezen van onze bloggies!

Actief sinds 01 Maart 2014