Krabi & Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Caresse Claudia - WaarBenJij.nu Krabi & Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Caresse Claudia - WaarBenJij.nu

Krabi & Koh Phangan

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Caresse

27 Maart 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Chillend vanaf onze bedjes in een luxe resort vonden we het de hoogste tijd om weer een blogje te plaatsen! Want wat maken we een hoop mee. We zijn nu pas een week weg, maar hebben al zo veel gedaan, gezien, mensen leren kennen en gegeten! Ongeloveloos!
Dinsdag zijn we van het mooie, redelijk hysterische Koh Phi Phi doorgereisd naar Krabi. Voor de mensen die nog nooit gebackpackt hebben: het gaat allemaal zo makkelijk! Overal zitten kleine touroperators die tickets verkopen. Je boekt gewoon een ticket voor een boot naar Krabi en je zorgt dat je de volgende dag (of dezelfde dag) op tijd in de haven staat. Gaat heel soepeltjes allemaal. Om half4 vertrekt de boot. Met Backie en Packie op onze rug lopen we nog 1 keer door het stadje vol barretjes, restaurantjes, reisbureautjes, tattooshops en massagesalons. Op naar de haven! Onderweg proberen we elk stukje schaduw mee te pakken die er te vinden is, want oh, wat is het heet! Eenmaal op de boot worden B&P onder heel veel andere koffers en tassen gegooid, als ze dat maar wel aankunnen met hun strenge dieet. We besluiten binnen te gaan zitten en even op temperatuur te komen. Rond 17h komen we aan in Krabi. We lopen door een soort mangrove naar de terminal van de haven waar de schreeuwende mannen en vrouwen van de reisbureau's al weer klaar staan. Ideaal, want we hebben nog niks geboekt. We kiezen voor een vrouw die ons een leuk hostel aanbiedt in krabi-town. We kopen meteen een bus/boot ticket voor de volgende dag naar Koh Phangan. We worden dan bij het hostel opgehaald. Top!
Met een Franse jongen en meisje worden we in een dikke auto naar een prima hostel gebracht. Beetje krakkemikkig en een bij elkaar geraapt zooitje, maar alles wat we nodig hebben. Leuk vooral dat de badkamer open dak heeft naar de kamer, dat de douche boven de wcpot hangt (die je overigens moet doorspoelen met een emmertje met water die er naast staat) en dat het water van de wasbak gewoon midden in de badkamer stroomt. Maar ach.. That's the backpack life! We gaan eerst even de stad bekijken. Omdat het al donker is, zien we er niet zo veel van. Wel zien we overal gekko's lopen (die we inmiddels waarderen omdat ze de muggen vangen). Met 1 gekko zijn we zelfs vrienden geworden. Hij heet Pangang en hij zat op de trap bij het hostel. In de stad gaan we voor nog geen euro eten op de night market. Super leuk om te zien en meteen het eerste echte Aziatische gevoel voor ons. Daarna doen we wat boodschapjes en gaan lekker op tijd slapen. Althans, slapen.. We hebben geen airco genomen maar gewoon een waaier, dat doen we dus niet meer. We hebben de hele nacht wakker gelegen. Bluhh.
Om 10.30 worden we opgehaald door een soort pickup en naar het busstation gebracht. Hier moeten we nog 40min wachten voordat de bus gaat. Om half12 gaan we in een afgeladen busje zonder airco, ieeeh! B&P worden weer achterin gegooid en zitten vastgeklemd tegen het achterraam... Zielig!! De wegen zijn behoorlijk hobbelig en we worden regelmatig uit onze stoelen geknalt. Na een poos moeten we er ineens uit en in een restaurantje wachten op de volgende bus. We kletsen een beetje met andere backpackers en wachten maar tot dat we door kunnen. We moeten dan in een grote bus, wederom zonder airco. Uiteindelijk komen we aan in de haven waar we overvaren naar Koh Phangan. Hier komen we er ook even achter dat ze waarschijnlijk flink in Backie hebben zitten graven, want alle spullen liggen totaal ergens anders. Gelukkig hadden we alles van waarde gewoon bij ons gedragen en is er niets meer gebeurd dan een laffe aanranding. Hopelijk komt Backie er snel overheen en durft ze voortaan wel nog ergens zonder het baasje te liggen.
In 1,5 a 2 uur varen komen we aan in Koh Phangan. We hebben in ons vorige hostel een resort laten vastleggen en ze zouden ons op de pier opwachten met een bordje. Gelukkig! We zijn niet afgezet: er staat inderdaad iemand van het Haad Gruad beach resort. We hebben eigenlijk geen idee wat het is. De man van het hostel in Krabi heeft ons foto's laten zien, maar geen idee of het wel is waar we komen. Hadden we dit wel moeten doen? Op de pickup hebben we in ieder geval een heerlijk windje en we kunnen alles prima zijn. Het blijken trouwens gewoon de taxi's van het eiland te zijn. Vet cool. We rijden over heuvels richting ons resort. We komen langs lokale hutjes (ja, echt hutjes), zien de bevolking en zelf een uitvaart. Gewoon lekker buiten, bij een klein tempeltje met een fel groen licht onder de kist. Heel bizar om te zien hoe dat er bij andere culturen aan toegaat. We hoorden later dat men hier alles zelf moet regelen voor een uitvaart (kist, afleggen, vervoer en zelfs de crematie zelf) en dat het eten eigenlijk het belangrijkste is van zo'n dag. Onderweg hebben we echt super mooi uitzicht over het beginnend schemerend eiland vanaf hoger gelegen wegen. We weten nog steeds niet zo goed waar we heen gaan. Onderweg stopt de man nog even om een foldertje van een paal af te trekken en aan ons te geven. Het is een Piratfeest in Haad rin vanavond, de plek waar alle full moon party's plaatsvinden. Super schattig dat hij daarvoor even ging stoppen. We rijden na zo'n 15/20 minuten van de verharde weg af en komen bij het resort aan. Op het eerste oog prima. Zodra we verder lopen, wordt het eigenlijk alleen maar mooier, woow! Allemaal mooie bungalows, super verzorgd, mega cool zwembad aan de zee, mooie bar, lieve mensen. Helemaal top. We zijn blij:). We hebben wel toch besloten om een airco te willen. We bluffen en zeggen dat we vernomen hebben dat we voor 200bath extra een bungalow met airco kunnen krijgen. Hij zegt dat we voor 1200bath de meest luxe vila kunnen krijgen met uitzicht op de zee. Nee, dat gaat ons te ver (dit gaat toooo far). Dan wordt het te duur. We mogen eerst even de bungalow bekijken en hij laat ons ook de vila zijn. De vila is 2 hoog gelegen met een balkon en de kamer heeft aan de hele zeekant alleen maar ramen van het plafond tot de vloer. De badkamer heeft uitzicht op jungle/zee, heeft een stortdouche, luxe wc en zo'n mooie wasbak. Er hangt airco, er is een tv en het bed is ongeveer 2.5 meter breed. Woooow! Dit is écht een vila uit de meest luxe boekjes die we ooit gezien hebben. We rekenen even snel: we hebben al 500 bath betaald en we besluiten dat we max 500bath bij willen betalen voor deze kamer. Dan nemen we hem. Dat zou neerkomen op zo'n €11,00 pppn. Helemaal niks natuurlijk! We zetten onze onderhandelingskills in... En het lukt! Gaaaaf!! We gaan even lekker douche, eten (lees: veeel eten) en kletsen daarna met de man van de bar die uit nl komt. Weer allemaal handige tips en leuke weetjes. Caresse heeft weer een schatje gevonden in dit stadje: Sjaakie de zwarte schooikat, gezellig!
We lopen daarna even langs de receptie en boeken nog een nacht bij. We kunnen eventueel met de taxi naar Haad Rin om een feestje mee te maken de volgende avond. Dan kunnen we morgen in ieder geval nog een hele dag vertoeven bij ons privéstrand, zwembad en luxe vila! Like: how bizaaaaar!!
Vanmorgen zijn we redelijk op tijd opgestaan, hebben ontbeten en vrienden gemaakt met 'Harry' de huishond. We besluiten lekker de hele dag te chillen bij het resort en vanavond naar een leuke party te gaan. Wat een topplek hier!! Morgen gaan we weer verder naar Koh Tao om waarschijnlijk te gaan duiken. Benieuwd wat ons daar allemaal te wachten staat...

• 27 Maart 2014 - 12:05

Jessica Van Elst:

Wauw meiden wat een verhaal echt geweldig om te lezen, alsof we even heel dicht bij jullie zijn!!!
    Geniet er van kanjers!!!

dikke kus jess en ma!

• 27 Maart 2014 - 12:47

Stephanie:

Waaaauwww! Wat klinkt dat allemaal jaloersmakend zeg! Ik ga me ook eens verdiepen is dat stukje wereld, het klinkt fantastisch. Gelukkig is het allemaal zo goedkoop, je moet ten slotte nog een paar weken. Enjoy!

• 27 Maart 2014 - 16:00

Dorry:

Super, meiden, wij genieten met jullie mee. Knuffels

• 27 Maart 2014 - 20:10

Sarah:

Heerlijk om zo mee te genieten met jullie!
    Die badkamer komt me heel bekend voor van indonesie hahahaha! Je moet er wat voor over hebben.
    En dan kom je zomaar op de volgende plek in zon geweldige villa terecht. Fantastisch ladies :)
    Blijf jullie volgen hoor!
    Liefs
    Saar

• 28 Maart 2014 - 01:52

Lex:

Ja ik zie het al, jullie hebben het heeeeeeel erg zwaar!!!! ;-)

Have fun meiden!!

XxX